آموزش رقص آذری مردانه ساده

آموزش رقص آذری مردانه ساده یکی از بهترین راه ها برای شروع آموزش رقص آذری از پایه و اساس است. ممکن است شما هم با دیدن رقص های آذری متوجه حرکات و منظور آنها نشوید و با حالت ها و فرم های مختلف رقص در این نوع از حرکات موزون آشنا نباشید. بنابراین آموزش رقص آذری مردانه ساده می تواند به عنوان یک آموزش اولیه و مبتدی بسیار مفید باشد. در این مقاله پس از معرفی رقص آذری، به معرفی و آشنایی با آموزش رقص آذری مردانه خواهیم پرداخت.

معرفی رقص آذری

ترک زبانان نیز مانند سایر قومیت های میهن عزیزمان همچون فارس ها، لر ها، شمالی ها و… در فرهنگ خود برای ابراز نشاط و روحیه بالا خود، رقص های مختلفی دارند. از جمله این رقص ها می توان به رقص آبایی، گوبو، آرازی و … اشاره نمود که در مراسم های مختلفی انجام می شود.

جزء مهمی از اکثر این مراسمات مذهبی، جنگی و … با انجام حرکات موزون و رقص همراه بوده اند که به صورت نسل به نسل و تدریجی در میان مردمان این سرزمین گسترده شده و رو به تکامل می رفت. امروزه آموزش رقص آذربایجانی از انواع رقص های فولکلور یا محلی دسته بندی می شود که در منطقه آذربایجان و همچنین کشور جمهوری آذربایجان اجرا می شود.

آموزش رقص آذری مردانه ساده

انواع سبک های رقص آذری

جالب است بدانید که سبک های بسیار مختلفی در آموزش رقص ترکی وجود دارد که هر کدام ویژگی ها، حرکات و قواعد مخصوص به خود را دارند. اگر بخواهیم به چند نوع از این رقص های آذری اشاره ای داشته باشیم، می توان گفت:

رقص های مردانه آذری لزگی: این نوع رقص از پرتحرک ترین آموزش رقص آذری در تهران است که حرکات آن غالبا ریتمیک، سریع و حماسی می باشد. رقص لزگی به صورت دسته جمعی توسط مردان اجرا شده و با حرکات بسیاری از جمله حرکات پرشی و چرخشی همراه است.

رقص قایتاغی: یکی از مشهورترین و جذاب ترین رقص های آذری است که در مراسم های شاد اجرا می شود. این رقص خود به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود که حرکات مشابهی در آنها وجود دارد و تحت عناوین مختلفی از جمله قاراش، اوچ دوست و اوغلانلار انجام می شود.

از دیگر آموزش رقص آذربایجانی در تهران می توان نام برد:

  • رقص یاللی
  • رقص شاخسی
  • رقص گلین
  • رقص آواری
  • رقص عنابی
  • رقص آبایی
  • رقص آسما کسمه
  • رقص سمنی
  • رقص پهلوانان
  • و ….

آموزش رقص آذری مردانه ساده

انواع آموزش رقص آذری مردانه ساده

با توجه به اینکه آموزش رقص آذری انواع مختلفی دارد و به زیر شاخه های مختلفی تقسیم بندی می شود، برای آشنایی با این نوع رقص و یادگیری آن، رقص آذری مردانه ساده می تواند گزینه مناسبی باشد. رقص های آذری مردانه ساده می توانند شامل رقص های سولو و گروهی باشند.

از میان انواع آموزش رقص ترکی آذربایجانی در تهران، برخی از این رقص ها را می توان با توجه به ویژگی ها و حرکاتی که دارند، جزو رقص های ساده مردانه آذری دسته بندی نمود که عبارتند از:

رقص ترکمه: این نوع رقص آذری که در مناطق مختلفی از آذربایجان رواج دارد، از رقص هایی است که می تواند برای افراد آماتور و تازه کار بسیار مناسب باشد.

آستا قاراباغی: از رقص های محلی و بومی آذری است که حرکات آن آرام تر و با ثبات تر می باشد. همین ویژگی می تواند سبب شود تا این رقص به عنوان رقصی ساده تلقی شود. این رقص توسط مردان انجام می شود.

رقص مجسمه: یکی دیگر از رقص های ساده و مردانه آذری است که حرکات رقص در آن ساده تر و کمتر می باشد. غالب حرکات این رقص با دست انجام می شود.

رقص آبایی: از رقص هایی است که بیشتر در میان مردان میانسال رواج دارد و می تواند به عنوان رقص آذری ساده مردانه دسته بندی شود. حرکات رقص آبایی با سرعت کم و به صورت تک یا انفرادی انجام می شود.

همچنین از دیگر رقص های ساده که با حرکات آهسته و کمتری همراه هستند و توسط مردان اجرا می شوند، می توان به رقص های شکی، رقص کسمه و رقص چال پاپاق اشاره نمود.

حال که با رقص های ساده آذری آشنا شدیم، بهتر است در مورد آموزش رقص آذری مردانه ساده نیز مطالبی را برای علاقمندان به این نوع رقص بیان کنیم.

آموزش رقص آذری مردانه ساده

آموزش رقص آذری مردانه ساده

با تکمیل تدریجی رقص ها و ارتقا سطح آنها از حالت گردش های موزون و نامفهوم به حرکاتی ظریف همراه با فرم های بدیع، این عامل سبب شده است تا آموزش های رقص به صورت حرفه ای در انواع مختلف آن انجام شود.

اگر شما برای اولین بار رقص آذری را تماشا کنید، ممکن است سوالات بسیاری برایتان پیش بیاید که چرا حرکات رقص آذری خاص هستند، چرا حالت دست ها و پاها باید تنها به فرم های خاصی صورت گیرد و معنای این حرکات در فرهنگ آذری چه بوده و می تواند نشان دهنده چه چیزی باشد.

یکی از آموزش های رقص آذری، آموزش رقص آذری مردانه ساده است که همانطور که در قسمت بالا به معرفی آنها پرداختیم، می تواند انواع مختلفی داشته باشد. این رقص می تواند برای کسانی که قصد یادگیری رقص آذری از ابتدا را دارند، بسیار مناسب باشد.

موارد آموزشی رقص آذری مردانه ساده

آموزش رقص آذری مردانه ساده می تواند شروع خوبی برای وارد شدن به آشنایی با انواع رقص ها، حرکات دست و پا و مفهوم آنها برای شما باشد. شما در آموزش رقص آذری مردانه ساده می توانید چیزهای مختلفی را بیاموزید که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هماهنگی بین حرکات شما به عنوان مجری رقص آذری
  • حرکات یکنواخت و هماهنگ با دیگران
  • آشنایی با حرکات موزون
  • آشنایی با حرکات ناموزون و حرکاتی که می تواند رقص شما را خراب کند و پرهیز از این حرکات
  • حفظ تعادل و انجام رقص و حرکات مختلف بر روی پنجه پا که یکی از مهم ترین بخش های اوج گیری رقص آذری است
  • افزایش سرعت عمل رقص ها
  • آشنایی با فرم های مختلف رقص به صورتی که اندام شما کشیده و در بهترین وضعیت خود باشد
  • آشنایی با وضعیت های مختلف و فرم های گوناگون در رقص آذری

آموزش رقص آذری مردانه ساده

برنامه آموزش رقص آذری مردانه

همانطور که در قسمت اول گفتیم، رقص های آذری نیز همچون سایر رقص ها، اصول و پایه های منحصر بفرد خود را دارد که برای فراگیری آن، لازم است توسط اساتید مجرب در این زمینه آموزش های رقص انجام شود.

حال اگر به این نوع از رقص علاقه مند شدید و یا هستید، می توانید برای یادگیری آموزش رقص آذری ساده مردانه به صورت کاملا حرفه ای، زیر نظر یک مربی فعالیت خود را شروع کنید. امروزه مجموعه های بسیار کمی در زمینه یادگیری رقص های آذری وجود دارند که بتوانند به خوبی اجرای آموزش رقص آذری و نکات و ترفند های آن را به شما بیاموزند. اما در این میان می توان به تیم مجرب اوتلار اشاره داشت که دوره های تخصصی آموزش رقص آذری را زیرنظر مربیان با تجربه برگزار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

بنابراین بهتر است قبل از شروع آموزش رقص آذری مردانه ساده، با مربیان و کسانی که در این زمینه تجربه بالایی دارند مشورت کنید تا بتوانید تحت نظر یک مربی و برنامه مناسب آموزش یادگیری از این رقص را آغاز نمایید. همچنین باید اشاره نمود که رقص آذری یک رقص محلی است و از آنجایی که برخاسته از فرهنگ یک ملت می باشد، لازم است تا علاوه بر یادگیری اجرای حرکات رقص آذری، با مفهوم آنها نیز آشنا شوید و این باعث می شود تا اهمیت انتخاب یک مجموعه آموزشی خوب برای فراگیری رقص آذری بیشتر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *