آموزش مجازی رقص آذری گروه هنری اوتلار

آموزش مجازی رقص آذری را می توان یکی دیگر از شیوه های آموزش انواع رقص در کنار آموزش رقص حضوری دانست. در آموزش مجازی سعی بر آن است تا با ارائه دوره های کامل به صورت آفلاین و در قالب ویدیو، محتواهای تصویری و متنی، در کنار برگزاری کلاس های آموزش مجازی و پایش مستقیم رقص آموزان توسط اساتید، آموزش رقص آذری از پایه و به صورت کامل برگزار شود. در این مقاله به توضیح این نوع آموزش مجازی خواهیم پرداخت.

رقص آذری

آذربایجانی ها یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین اقوام ساکن در ایران هستند که قدمت طولانی در آداب و فرهنگ داشته و در طول این سال ها فرهنگ غنی آنها همواره مورد توجه جوامع بین المللی و در رویدادهای فرهنگی جهانی بوده است. امروزه مناطق مختلفی از کشور ما از جمله شهرهای شمال غربی، کشورهای آذربایجان، قرقیزستان، ترکمنستان، ارمنستان و همچنین روسیه محل سکونت این قومیت می باشد که در آن رقص های آذری اجرا می شود.

رقص آذری یکی از رقص های محلی، سنتی و برخاسته از یک فرهنگ غنی و فولکلور است که وجود حرکاتی ظریف و منحصر به فرد، در کنار حرکات بازو و قدم های آن، سبب تمایز این رقص در بین سایر رقص ها شده است. این رقص که معمولا با لباس محلی و خاص آذری برای مردان و زنان اجرا می شود، می تواند انواع مختلفی داشته باشد و به صورت تک و گروهی اجرا شود.

همچنین بخوانید: آموزش رقص آذری دخترانه به صورت دخترانه

آموزش مجازی رقص آذری گروه هنری اوتلار

آموزش رقص توسط گروه اوتلار

تنوع رقص آذری از جمله وجود طیف مختلفی از رقص ها همچون شاخسی، رقص آبایی، رقص آواری، پهلوانی، دره، گلین در کنار وجود پیچیدگی ها و ظرافت هایی که در انواع مختلف این نوع رقص وجود دارند، سبب شده است تا شما به عنوان یک فرد مبتدی، برای یادگیری این رقص و درک و فهم سریع تر و عمیق تر آن، دوره های آموزشی را پیگیری کنید.

به طور کلی آموزش رقص ترکی و آذربایجانی، به صورت حضوری و در کلاس ها و دوره های خصوصی و عمومی انجام می شود. این دوره های آموزشی رقص آذری باید در حضور اساتیدی مجرب، طوری که بتوانند رقص را از پایه به دانش آموز بفهمانند، برگزار شود.

رقص آذری امروزه در ایران به عنوان یک هنر رسمی شناخته شده و در استان ها و اماکن مختلفی انجام می شود.

آموزش مجازی رقص آذری

یکی از راه های متداول آموزش رقص آذری در تهران در کنار آموزش های حضوری، آموزش به صورت آنلاین، مجازی و از راه دور است. آموزش های مجازی می توانند به صورت آنلاین و مستقیم برگزار شده یا در قالب فایل های آماده، مرحله به مرحله آموزش داده شوند.

امروزه با توجه به درگیری جوامع مختلف با ویروس فراگیر کرونا و لزوم حفظ فاصله اجتماعی، تا رفع این مشکل برگزاری کلاس های حضوری چه از لحاظ قانونی و چه از لحاظ بهداشتی مجاز نمی باشد. به همین خاطر لازم است کسانی که علاقمند به یادگیری رقص آذری می باشند، از روش دوم یعنی آموزش مجازی رقص آذری استفاده کنند. این نوع آموزش همچنین برای کسانی که به علت دوری از محل تمرین حضوری و عدم تمایل و امکان حضور در کلاس های حضوری نمی توانند در این کلاس ها شرکت کنند، آموزش مجازی رقص آذری توصیه می شود.

همچنین بخوانید: آموزش رقص کلاسیک ایرانی

آموزش مجازی رقص آذری گروه هنری اوتلار

کیفیت آموزش مجازی رقص آذری

از آنجایی که برای رقص آموزان کیفیت آموزش بسیار مهم است و غالبا کلاس های آموزش رقص را به صورت حضوری درک کرده اند، ممکن است این شبهه به وجود آمده باشد که آیا کیفیت دوره های آموزش مجازی رقص آذری مانند دوره های حضوری بالا خواهد بود یا خیر؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم دوره های آموزش مجازی رقص آذری سرفصل ها و یک فهرست ترتیبی کامل را شامل می شوند که طوری تدوین شده اند تا رقص آموز آن را از پایه فرا بگیرد.

همچنین باید بدانید که در دوره های آموزش مجازی، از اساتید مختلف و حرفه ای استفاده شده است که شما با تهیه آموزش مجازی رقص آذری می توانید نه تنها از یک استاد، بلکه از تجربه اساتید دیگری نیز استفاده کنید. همچنین یکی دیگر از ویژگی هایی که سبب می شود تا شبهه ای برای کیفیت آموزش و آشنایی با رقص آذری از طریق آموزش مجازی باقی نماند، آموزش آنلاین رقص آذری و پایش اساتید مجرب به صورت مستقیم اما از راه دور طی جلسات آنلاینی است که در کنار دوره های دیگر آموزش رقص صورت می گیرد.

در واقع طبق برنامه ای که برای آموزش های آنلاین تدوین شده است، شما به عنوان آموزنده رقص، در کنار دنبال کردن ویدیوهای آفلاین می توانید تکرار و تمرین بیشتری داشته و با مشاهده چند باره نکات آموزشی در ویدیو، این آموزش ها را بهتر درک کنید و طی آموزش های آنلاین که برای دوره در نظر گرفته شده است، مشکلات خود را با اساتید در میان گذاشته و نظرات آنها را دریافت نمایید.

همچنین یکی دیگر از ویژگی های آموزش مجازی رقص آذری را می توان ارائه آموزش در قالب لینک های دانلود، دی وی دی ها آموزش و پک های موسیقی و همچنین فایل هایی با محتوای متنی و تصویری برای درک بهتر آموزش دانست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره های آموزش رقص آذربایجانی در تهران با ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: آموزش رقص آذری مردانه ساده

آموزش مجازی رقص آذری گروه هنری اوتلار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *