رقص آغیر قاراداغی

زیبایی هنر رقصیدن به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع موسیقی، لباس مناسب، نحوه اجرای حرکات، مفهوم حرکات رقص و موسیقی و … از نکاتی است که باعث زیباتر شدن و جذابیت رقص می شود.

آموزش رقص آذربایجانی تنوع گوناگونی در ملودی و رقص دارند. که در بین آن ها برخی حرکات به صورت آرام همراه با موسیقی ملایم انجام می شود. رقص آغیر قاراداغی نیز از نوع رقص های است که سرعت اجرای تمامی حرکات آن ثابت و آرام است.

رقص آغیر قاراداغی از کجا نشات می گیرد؟

رقص آغیر قاراداغی در زبان آذربایجانی به صورت Ağır Qaradağı نوشته می شود. در ابتدا این رقص در منطقه قره داغ آذربایجان با ملودی آرام به وجود آمد. اما بیشتر در منطقه شکی و زاکاتالا این نوع رقص انجام می شود. این نوع رقص جزو رقص های محلی است که در مراسم های مهم آن را انجام می دهند. متاسفانه چون یک رقص قدیمی و محلی است، تاریخ دقیقی درباره آن وجود ندارد و تنها نقل قول مردم محلی باقی مانده است.

رقص آغیر قاراداغی چگونه است؟

هر کدام از رقص های آذربایجانی با هدف و مفهوم خاصی اجرا می شوند. ریشه همه رقص ها در منطقه جغرافیایی و با توجه به تاریخ آن زمان و اتفاقاتی که رخ داده است، می باشد. رقص Ağır Qaradağı یا آغیر قاراداغی جزو رقص هایی است که در مراسم های رسمی مردم محلی قره داغ اجرا می شود. معمولا در مراسم عروسی برای بدرقه عروس به خانه بخت از این نوع رقص استفاده می کنند.

برای اجرای این نوع رقص نیاز به ملودی آرام ترکی است. چرا که تمامی حرکات آن به صورت آرام و ثابت و به صورت زنجیره وار پشت سر هم اجرا می شود. رقص آغیر قاراداغی هم به صورت گروهی و هم به صورت انفرادی انجام می شود.

برای آنکه رقص آغیر قاراداغی را از پایه یاد بگیرید و حتی با نوع ملودی آن آشنا شوید بهتر است به موسسات هنری رجوع کنید. گروه هنری اوتلار بهترین گزینه برای آموزش رقص ترکی آذربایجانی در تهران است.

آموزش رقص آغیر قاراداغی با اوتلار

رقصیدن جزو هنر های هفتگانه است که برای یادگیری آن نیاز به آموزش اصولی و گام به گام دارید. اگر علاقه مند به یادگیری انواع رقص ترکی یا آذربایجانی هستید، بهتر است به آموزشگاه های معتبر هنری مراجعه کنید.

گروه هنری اوتلار یکی از بهترین گروه های مجری رقص آذربایجانی است که متشکل از افراد متخصص و حرفه ای در زمینه اجرای انواع رقص هستند. با شرکت در دوره های آموزشی می توانید اصولی و گام به گام رقص ترکی را یاد بگیرید.

گروه هنری اوتلار نه تنها دوره های آموزشی برگزار می کند، بلکه در مراسمات رسمی و غیر رسمی نیز اجرا دارند. برای اطلاع از خدمات و دوره های آموزشی می توانید با گروه هنری اوتلار در تماس باشید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *