آموزش رقص آذری عروس و داماد

شب عروسی یکی از زیبا ترین مراسم ها، رقص عروس و داماد است. رقص عروس و داماد از زیباترین سنت های دیرینه هر قوم وملیتی است که از جذابیت های شب عروسی به حساب می آید. هر قوم برای رقص شب عروسی آیین های مخصوص به خودشان را دارند که پس از انجام آن عروس و داماد حتما باید به صورت دو نفره رقص محلی خود را انجام دهند.

گروه رقص اوتلار با سابقه چند ساله در عرصه آموزش رقص علی الخصوص  آموزش رقص آذری با داشتن اساتید مجرب به شما در کمترین زمان و به آسانی آموزش خواهند داد تا در شب عروسی خود بدرخشید. پس هم اکنون با ما تماس بگیرید.

اگر قصد دارید در رقص عروسی خود ساقدوش ها را نیز همراه کنید می توانید از تیم ما بهره ببرید تا هماهنگی و زیبایی بهتری را در مراسم خود و در فیلم خو ثبت کنید. همچنین ما میتوانیم به همراهان شما نیز آموزش دهیم تا به عنوان ساقدوش در رقص شما را همراهی کنند.

انواع رقص آذری

در بین قومیت های موجود، ترک زبان ها رقص بسیار زیبای آذری دارند که یکی از قشنگ ترین و سخت ترین رقص ها، آموزش رقص آذری است که تا به امروز شناخته شده اند. با توجه به نوع مراسم رقص آذری به انواع مختلفی تقسیم می شوند که همه حرکات در آن ها با هدف و مضمون خاصی اجرا می شود. در نظر داشته باشید که تنوع رقص آذری با توجه به اهداف و جنسیت مجری و مراسم مربوطه است. از جمله رقص های آذری می توان به رقص جیرانی، رقص پهلوانی، رقص تامارا رقص توی (عروسی)، رقص جنگی، رقص لاله، رقص مجسمه رقص میصری، رقص آبایی و … دسته بندی می شوند.

حرکات مجری رقص آذری چگونه است؟

کسی که رقص آذری انجام می دهد باید بداند که تمامی حرکات او باید هدفمند و در یک راستا باشد و از انجام حرکات بیهوده خودکاری کند، چرا که رقص آذری با مضمون خاصی اجرا شده و بیانگر سنت دیرینه و فرهنگ مردم آذربایجان است.

کسی که مجری آموزش رقص آذربایجانی است، حرکات او اصولا یکنواخت و برپایه قواعد خاصی طراحی شده است. از حرکات اصلی این رقص، ایستادن بر روی پنجه پا است تا شما را راست قامت تر و بلند تر نشان دهد و همینطور سرعت عمل تان افزایش پیدا کند. جلو بودن سینه مجری رقص آذری به این معنی است که فرد همواره مانند سپر در برابر خاک وطن و ناموس آماده دفاع کردن است. باز بودن دست ها هم در تمامی انواع رقص آذری مشاهده می کنید که بیانگر آزادی و تمایل به پرواز کردن فرد است. اگر خوب به رقص آذری دقت کنید متوجه می شوید که فرد هیچ گاه سر خود را پایین نمی اندازد و همواره سرش را بالا نگه می دارد، بالا بودن سر مجری رقص به معنی ملتی سربلند و سرافراز است که در همه شرایط سربلند هستند.

آموزش رقص آذری-آموزش رقص آذری عروس و داماد

رقص آذری عروس و داماد چگونه انجام می شود؟

عروس و داماد با هر قوم و ملیتی که باشند در زمان عروسی وقتی باهم می رقصند، نماد اتحاد و ارتباط فامیلی را به همگان نشان می دهند. در رقص آذری عروس و داماد باید تمامی اصول و قواعد این رقص به صورت کامل رعایت شود تا یک رقص زیبا و جذاب به نمایش گذاشته شود.

در بین مردم ترک زبان رقص آذری عروس و داماد جایگاه ویژه ای دارد و از اصیل ترین و معروف ترین این نوع رقص همان رقص اوزون دره است. در بیشتر عروسی ها از رقص اوزون دره برای رقص دو نفره استفاده می کنند.

رقص اوزون دره نوعی رقص ظریف و زیبایی است که در دره به نام اوزون بین دو روستای آغ دام و گوی تپه قرار داشت، انجام میشد. گفته می شود که که در گذشته برای بردن عروس در این دره مدت زمانی در این مکان توقف می کردند و اطرافیان داماد جلوی عروس و داماد در این مکان رقص و پایکوبی می کردند و برای آن دو آرزوی خوشبختی داشتند. علاوه بر این می گویند که قبایل به هنگام عبور از این دره ابتدا در آنجا کمی استراحت کرده و با قبایلی که با آن ها دوست هستند در این مکان به رقص و شادی می پرداختند.

برای آنکه عروس و داماد رقص آذری دو نفره زیبایی را در شب عروسی به یادگار بگذارنند بهتر است از قبل تمرین های بسیار زیادی کرده باشند، چرا که رقص آذری رقصی پر مفهوم و ظریفی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *