رقص انزلی

آموزش رقص آذری از زیباترین رقص های دنیاست که تمامی حرکات آن به صورت منظم و پشت سر هم انجام می شود. اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید، که فلسفه به وجود آمدن رقص های محلی بستگی به تاریخ و رویداد هایی است که در آن زمان رخ داده است. البته ناگفته نماند که نوع حرکات رقص ها به منطقه جغرافیایی هم بستگی دارد. این نوع رقص نیز یکی از رقص های قدیمی و محلی مردم آذربایجان است که همچنان آن را اجرا می کنند.

رقص انزلی چگونه انجام می شود؟

رقص انزلی یک نوع رقص فولکلوریک متعلق به مردم آذربایجان منطقه باکو است که در سال های ۱۸۸۰ تا ۱۸۹۰ به وجود آمده است. در ابتدا انزلی یک ملودی آرام بود که برای زیبا تر شدن آن شروع به رقصیدن با این ملودی کردند.

به دلیل آرام بودن ملودی آن، حرکات رقص انزلی نیز بسیار آرام انجام می شود. به دلیل همین خصوصیات ملودی انجام این رقص برای افراد مسن مناسب تر است. در حقیقت رقص انزلی یک رقص کاملا سنتی و مناسبتی است که در ابتدای مراسم عروسی آن را انجام می دهند. با توجه به اینکه رقص انزلی مناسب افراد مسن و میانسال است اما جوان ها هم می توانند آن را انجام دهند.

رقص انزلی از متداول ترین رقص های آذربایجانی است که ملودی آرام آن باعث شده تا حرکات رقص هم آرام و پیوسته انجام شود. نکته جالبی که باید در ملودی های آذربایجانی توجه کنید، این است که بداهه گویی و بداهه نوازی در اکثر موسیقی های آذربایجانی دیده می شود.

به همین جهت محققین ملودی های آذربایجانی را به چند دسته تقسیم بندی کرده اند: عاشق ها، موسیقی عزا و مذهبی، موسیقی کار و تلاش روزانه. ملودی انزلی به دلیل اینکه در مراسم های عروسی نواخته می شود، جزو موسیقی های عاشقانه به حساب می آید.

آموزش رقص آذری-رقص انزلی

آموزش رقص انزلی با گروه هنری اوتلار

برای فراگیری هنر رقصیدن بدون شک باید به افراد متخصص در این زمینه مراجعه کنید. گروه هنری اوتلار یکی از بهترین و و کارآمد ترین تیم های اجرایی آموزش رقص آذربایجانی است. اوتلار برای علاقه مندان به یادگیری و آموزش رقص آذربایجانی در تهران، دوره های آموزشی با اساتید حرفه ای برگزار می کند. اگر می خواهید رقص انزلی را به صورت حرفه ای یاد بگیرید، گروه هنری اوتلار بهترین گزینه برای شماست.

علاوه بر این، اوتلار مجری انواع رقص های آذربایجانی است که می تواند در مراسم های رسمی و غیر رسمی تان هر نوع رقص آذربایجانی را به بهترین شکل اجرا نماید. برای دریافت اطلاعات بیشتر از خدمات و زمان برگزاری دوره های آموزشی اوتلار می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *