آموزش رقص ترکی زنانه

رقص ترکی زنانه یکی از رقص های قدیمی ناحیه قفقاز است که تاریخچه ای کهن دارد. این رقص مملو از سمبل ها و نمادهای زیبا و حرکات ظریف است که با موزیک ریتمیک اجرا می شود. رقص های آذری و ترکی معمولا طولانی اجرا می شود و موسیقی آرام آن به مرور تند و ریتمیک می شود. در حال حاضر آموزش رقص ترکی و آذری زنانه به عنوان یکی از رقص های کهن و میراث باستانی منطقه قفقاز شناخته می شود.

کلیاتی درباره آموزش رقص ترکی زنانه

رقص ترکی زنانه، رقصی فولکلور است که از نسل های گذشته به ارث رسیده و امروزه نیز حرکات آن توسعه یافته و شکلی مدرن پیدا کرده است. این رقص های زیبا که در بین زنان و مردان آذری و ترک رواج دارد، شامل انواع حرکات موزون است که نمادها و سمبل هایی از مراسم دینی، آماده باش های نظامی و آرایش های دفاعی را در بر می گیرد.

آموزش رقص آذربایجانی، ترکی و آذری در حال حاضر در مراسم های عروسی، انواع نمایش ها، کارناوال ها و رژه های خیابانی، جشن های ملی و سنتی اجرا می شود و بسیار تماشایی است. البته این مهم را نیز بدانید که رقص ترکی زنانه و مردانه انواع مختلفی داشته که با ریتم های تند و آرام اجرا می شود و تنوع بالایی دارد.

در این میان رقص آذری زنانه از ظرافت بسیار دیدنی برخوردار است که با لباس رنگارنگ، گیسوان بلند و بافته، دست های کشیده و حرکات آرام پا بسیار جذاب و تماشایی می شود. شما در سفر به ترکیه و آذربایجان می توانید در بیشتر کارناوال ها و جشن های ملی انواع مختلفی از این رقص ها را مشاهده کنید.

هم چنین در صورت تمایل می توانید به آموزش رقص آذری در تهران زیر نظر اساتید و مربیان با تجربه اوتلار بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره های آموزش انواع رقص با ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

آموزش رقص ترکی زنانه

تاریخچه رقص های ترکی

رقص ترکی زنانه و مردانه تاریخچه ای کهن دارد و از طبیعت زیبای همان ناحیه سرچشمه گرفته است. برخی روایت ها اذعان دارند که رقص ترکی در واقع از واکنش و عکس العمل انسان نسبت به نیروهای خارق العاده سرچشمه گرفته و بیانگر آرزوها و احساسات آنها است. برخی دیگر نیز سرچشمه این رقص را نوعی نیایش و پرستش می دانند که به مرور ریتمیک شده است.

در حال حاضر رقص های فولکلور و قدیمی به زیبایی توسعه یافته و حرکات جدیدی به آن اضافه شده است که با لباس و موزیک بسیار تماشایی می شود. همین مهم موجب شده تا خانواده های اصیل فرزندان خود را برای آموزش رقص ترکی زنانه و مردانه به کلاس های مختلف بفرستند.

گروه هنرهای آیینی اوتلار، یکی از قدیمی ترین گروه های آموزش رقص ترکی آذربایجانی در تهران است که طرفداران بسیاری دارد. در همین راستا تیم ما قصد دارد تا در ادامه شما را با انواع رقص های زنانه آشنا کند تا در انتخاب رقص مورد علاقه خود راحت تر تصمیم بگیرید.

انواع آموزش رقص ترکی زنانه

-رقص آسما کسمه

در میان انواع رقص های زنانه، رقص آسما کسمه را می توان رقصی مشهور دانست. این رقص زیبا که از گذشته های دور همراه با انواع حرکات موزون و پرش انجام می شده، در حال حاضر بیشتر در مراسم عروسی و جشن و سرور رایج است و جوانان بسیاری برای آسما کسمه آموزش می بینند.

ملودی موزیک این رقص آرام است و بیشتر در نواحی جنوبی آذربایجان رایج است. بر اساس روایت های مختلف این رقص توسط عروس شروع شده و به طرف خانه داماد ادامه پیدا می کند، دختران و پسران نزدیک به دو خانواده نیز در این رقص زوج جوان را همراهی می کنند. آموزش رقص آسما کسمه توسط گروه اوتلار صورت می گیرد و در حال حاضر یکی از رقص های محبوب تیم اوتلار است.

-رقص زیبای اوزون دره

در میان انواع آموزش رقص آذری یکی از زیباترین رقص ها، رقص اوزون دره است. این رقص را می توان تماما زنانه دانست که همچون آسما کسمه در مراسم عروسی اجرا می شود. جایگاه اصلی اجرای اوزون انتهای مراسم عروسی است و همراه با نوازندگی سازهای گارمون و قاوال است.

معمولا اوزون توسط عروس اجرا می شود و سپس با همراهی داماد به رقص دو نفره ای فوق العاده زیبا تبدیل می شود. ریتم اوزون مشابه ریتم رقص لزگی است و رقصنده در بیشتر لحظات باید از پنجه پا استفاده کرده و با نوک پا به آرامی حرکت کند. آموزش رقص اوزون توسط تیم ما انجام می شود و می توانید یکی از بهترین انواع آموزش رقص آذربایجانی را در اوتلار تجربه کنید.

-رقص آلچا گولو

رقص آلچا گولو یا رقص بنفشه، الگویی بسیار کهن و قدیمی دارد که با دو ریتم اجرا می شود. جایگاه اصلی اجرای این رقص در مراسم عروسی است ولی با توجه به برگزاری دسته جمعی آن امروزه در تمامی کارناوال ها و مراسم های کشورهای ترکیه و آذربایجان انجام می شود. رقص آلچا گولو را هم می توان رقصی زنانه دانست که معمولا در مراسم عروسی از همراهی دختر جوان و خانم های میانسال تشکیل می شود و بسیار دیدنی است.

آموزش رقص ترکی زنانه

-رقص لاله یکی از بهترین آموزش های رقص ترکی زنانه

در انتهای آشنایی با آموزش رقص ترکی زنانه نیز باید با رقص لاله آشنا شوید که مخصوص بانوان است و ملودی بسیار دلنواز و آرامی دارد. رقص لاله با کمک پنجه پا انجام شده و توام با حرکات آرام و دستانی کشیده است. لباس های رنگارنگ و گیسوان بلند در رقص لاله به خوبی جلوه گر است و این رقص را تماشایی می کند.

رقص لاله معمولا با ایستادن در نقطه ای مشخص شروع شده و سپس دست های رقصنده به صورت کشیده در اطراف او قرار می گیرد تا با حرکات روی پنجه پا، رقصنده به آرامی شروع به حرکت کند. رقص لاله همچون دیگر انواع آموزش رقص آذری توسط تیم اوتلار آموزش داده می شود و در میان انواع رقص ها طرفداران بسیاری دارد. البته این را به خاطر داشته باشید که لاله می تواند به تنهایی آغاز شود و در ادامه با همراهی دیگر رقصندگان باشد.

آموزش گام به گام رقص با تیم اوتلار

در انتها امیدواریم به خوبی با انواع رقص ترکی زنانه آشنا شده باشید. تیم ما در زمینه آموزش انواع رقص های ترکی زنانه و مردانه در حال حاضر به عنوان یکی از پیشگامان شناخته می شود. در نتیجه شما با بدون دغدغه می توانید دو دوره های آموزش رقص اوتلار شرکت کرده و به صورت کاملا حرفه ای آموزش ببینید تا از رقص های زیبا و تاریخی لذت ببرید.

برای اطلاع از قیمت آموزش رقص آذری و نحوه برگزاری دوره ها با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

آموزش رقص ترکی زنانه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *