آموزش رقص آذری دخترانه به صورت حرفه ای

رقص آذری یک نوع رقص محلی مربوط به خطه آذربایجان است که گاهی اوقات به صورت آرام با نام رقص آذری دخترانه اجرا می شود، مشهورترین آموزش رقص آذری دخترانه رقصی با عنوان رقص آسما کسمه است که بیشتر در مراسم های عروسی انجام می گیرد. یکی دیگر از رقص های محلی آذری که به زنان و دختران اختصاص داده شده است رقص آبایی می باشد که غالبا سبک آرامی دارد و با استفاده از ملودی های نمادین و کمیک از او استقبال می کنند. البته خوب است بدانید رقص های آذری بسیاری وجود دارد که مختص زنان و دختران است و همگی با ریتمی آرام اجرا می شوند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

زیباترین رقص آذری دخترانه

از آنجایی که زنان و دختران بیشتر از آقایان علاقمند به اجرای رقص های آرام محلی هستند بنابراین در بین آموزش رقص ترکی هم تعداد زیادی از رقص های آرام و همراه با حرکات دلچسب به اجرای دختران اختصاص داده شده است که زیباترین آنها عبارتند از:

  • رقص آسما کسمه
  • رقص آبایی
  • رقص آواری
  • رقص انزلی
  • رقص بنفشه
  • رقص بریلیانت
  • رقص ساموخ
  • رقص مجسمه
  • رقص چاتنادی
  • رقص دارچینی
  • و…

همچنین بخوانید: آموزش رقص کلاسیک ایرانی

آموزش رقص آذری دخترانه به صورت حرفه ای

آموزش رقص آذری دخترانه آرام

رقص های آذری جزو رقص های تند و هیجان انگیز رقص های محلی به شمار می آید که غالبا حرکت دست ها باید با حرکت پاها هماهنگ باشد، به طور کلی در رقص های آذری باید کل اندام های بدن حرکت داده شود.

اما گاهی اوقات در رقص آذری دخترانه لازم است تا اندام ها به آرامی تکان داده شوند و نشان دهنده خوی مهربان و آرام زنانه باشند، به همین دلیل در اغلب جشنواره ها و مراسم های شادمانه زنان و دختران با اجرای سبک های آرامی از رقص آذری نمونه زیبایی از رقص های آذری، رقص ترکمنی و رقص قرقیزستانی را به نمایش می گذارند که برای آموزش رقص آذری در تهران بهتر است به آموزشگاه های حرفه ای رقص آذری با نظارت اساتید برجسته رقص های محلی مراجعه شود.

آموزش رقص آذری برای دختران

برای یاد گرفتن آموزش رقص آذربایجانی دخترانه بهتر است در ابتدا یک فیلم از رقص های آذری آرام که مختص دختران است را مشاهده نمایید. سپس به طور کلی با اجرای این رقص و حرکات اندام ها در جهات مختلف آشنا شوید. در نهایت شما می توانید بسته به علاقمندی خود بر روی یک و یا چند رقص آذری دخترانه تمرکز کرده و زیر نظر مربیان با تجربه در اجرای رقص های آذربایجانی انجام آن را آموزش ببینید.

البته فراموش نکنید که هر کدام از رقص های آذری با نام مخصوصی شهرت دارند و اجرای آنها تقریبا به یکدیگر نزدیک است، پس چنانچه مربی شما از مهارت کافی در اجرای رقص های آذری برخوردار نباشد ممکن است به طور اشتباه یک رقص دیگری را به شما آموزش دهد.

مشهورترین رقص آذری زنانه

اگر چه رقص های آذری تنوع و زیبایی زیادی دارد و اصولا همراه با ملودی های متفاوت اجرا می شود. اما در بیشتر مراسم های عروسی کشور آذربایجان، ترکمنستان و یا قرقیزستان عروس خانم به صورت پیاده همراه با نوعی رقص آذری دخترانه با نام رقص آسما کسمه به صورت کاملا آرام و دلنشین به سمت خانه داماد حرکت می کند که در طول مسیر تعدادی از زنان و دختران، عروس خانم را با اجرای حرکات پرشی همراهمی می کنند.

پس این نوع رقص آذری به عنوان مشهورترین رقص آذری زنانه معرفی شده است و تقریبا هر خانمی در هر گروه سنی می تواند اجرا کننده رقص آسما کسمه و دیگر رقص های آذری دخترانه مانند رقص لزگی، رقص سمنی که خانم ها به صورت دسته جمعی اجرا می کنند، رقص قیزلار بولاغی که جزو با ظرافت ترین رقص های دخترانه آذری به حساب می آید باشند.

همچنین بخوانید: آموزش رقص ترکی زنانه

آموزش رقص آذری دخترانه به صورت حرفه ای

رقص دسته جمعی آذری مخصوص زنان

رقص آبایی زیباترین رقص آرامی است که اصولا به صورت کند اجرا می شود. در حقیقت ساکنین منطقه زاقاتالا به کسانی که مسن هستند آبا می گویند بنابراین زمانی که آباها رقص آذری را اجرا می کنند با حرکاتی آرام این کار را انجام می دهند، به همین دلیل است که اجرای نمونه ای از رقص های آذری که به صورت آرام انجام می گیرد با نام رقص آبایی شهرت گرفته است. این نوع رقص آذری دخترانه هم به صورت تک نفره و هم به شکل دسته جمعی قابل اجرا می باشد و غالبا در ابتدای مراسم توسط زنان سن بالا باید این رقص انجام شود و بعد از آنها جوانان شروع به اجرای رقص های آذری می کنند. اما خوب است بدانید بیشتر رقص های آذری هم به صورت تک نفره قابل اجرا هستند و هم به صورت دسته جمعی؛ زیرا تمام رقص های آذری نشات گرفته از یک داستان اصیل دارد که اصولا در ابتدا به صورت دسته جمعی اجرا شده است.

رقص آذری عروس و داماد

رقص اوزون دره یک رقص آذری دخترانه است که اصولا در انتهای مراسم عروسی اجرا می شود به این صورت که خانواده داماد با نواختن سازهای قارمون و قاوال از رقص عروس خانم استقبال می کنند که دارای یک ملودی گوش نواز و بسیار دلنشین است. البته امروزه دیده می شود که آقا داماد همراه با عروس خانم اجرا کننده رقص اوزون دره است و به یک رقص دو نفره شهرت دارد. ریتم این رقص آذری عروس شباهت زیادی به رقص لزگی دارد با این تفاوت که رقصنده باید با یک لطافت منحصربفردی بر روی انگشتان پای خود ایستاده و حرکاتی نمادین را اجرا نماید.

بهترین آموزشگاه رقص آذری

اگر تمایل دارید تا جدیدترین رقص آذری دخترانه را به همراه قدیمی ترین رقص های آذری با نام رقص آلچاگولو و رقص بنفشه و همچنین مشهورترین رقص های آذری دخترانه با نام های

  • رقص لاله
  • رقص نانازی
  • رقص واغزالی
  • رقص جیرانی
  • رقص چیت تومان
  • رقص جهری بی ریم
  • رقص ساری باش
  • رقص زغالی که جزو قدیمی ترین رقص آذری است
  • رقص عنابی
  • رقص قیتقیلدا
  • رقص گلین آتلاندی

را زیر نظر بهترین مربیان آموزش رقص ترکی آذربایجانی در تهران یاد بگیرید. شما می توانید با مراجعه به آموزشگاه هنری اوتلار به عنوان یکی از معتبرترین مراکز آموزش رقص آذربایجانی در تهران جزو یکی از رقصندگان رقص های آذری باشید. البته بهتر است بدانید که گروه هنری اوتلار به عنوان یکی از مشهورترین مرکز آموزش رقص آذربایجانی در تهران علاوه بر کلاس های حضوری شرایط آموزش کلاس های رقص آنلاین را برای متقاضیان رقص آذری دخترانه و مردانه فراهم آورده است.

برای اطلاع از دوره ها می توانید با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: اجرای رقص در مراسمات

آموزش رقص آذری دخترانه به صورت حرفه ای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *